«  Серпень 2019  »
ПнВтСрЧтПтСбНд
   1234
567891011
12131415161718
19202122232425
262728293031

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0

ЮНІ ДОСЛІДНИКИ ЗАХИСТИЛИ СВОЇ РОБОТИ

Третього і четвертого грудня у Дворічанському Центрі дитячої та юнацької творчості відбувся І (районний) етап щорічного Всеукраїнського конкурсу-захисту науково-дослідницьких робіт учнів – членів Малої академії наук України. Першою частиною конкурсу було написання контрольної роботи, а другою – власне захист дослідницької роботи. У конкурсі взяли участь одинадцять учнів із шести навчальних закладів району.

«Вплив біоритмів на життя людини» – таку тему для написання наукової роботи обрала учениця 10 класу Колодязненської ЗОШ І – ІІІ ступенів Софія Першина. Під керівництвом учителя Геннадія В’ячеславовича Олійника вона з’ясовувала, яку роль відіграють біоритми у житті людини, та оцінювала ступінь їхнього впливу на працездатність учнів 7 – 9 класів школи, в якій навчається. Скориставшись установленим ученими фактом поділу людей, відповідно до біоритмів, на три основні хронотипи – «жайворонки» (ранні), «голуби» (денні) та «сови» (вечірні), Софія визначила, що серед обстежуваних 24 учнів «жайворонків» нараховується 17%, «сов» – 33%, а «голубів» – 50%. Вона зробила висновок, що кращу успішність мають учні з типом біоритму «голуб», адже такі люди можуть жити за будь-яким режимом.

Дев’ятикласниця Дворічанського ліцею Вікторія Шовгеня працювала над темою «Біологія гніздового періоду одуда звичайного (Upupa epops L.) на території смт Дворічна» спільно з учителем Оленою Миколаївною Шовгенею. Предметом дослідження був гніздовий період одуда звичайного. У результаті проведення візуального спостереження і дослідження щодо парування, гніздування, появи пташенят птаха у чотирьох пунктах його поширення, Вікторія зробила такі висновки: одуд звичайний мешкає у фруктових садах, листяних лісах; у сезон розмноження зазвичай має одну кладку, середній розмір якої 5 яєць; насиджує яйця лише самка, а вигодовують пташенят обоє батьки; із 35 видів комах, які є в раціоні одудів, 57% – шкідливі.

«Статистичним дослідженням довголіття» займалася учениця 9 класу Кам’янського НВК Катерина Вітнова. Метою роботи було проведення разом із учителем Вікторією Миколаївною Войлоковою дослідження довголіття людини як одного з феноменів людського життя, проведення статистичного аналізу даного фізіологічного процесу, розкриття секретів довголіття. Катерина розповіла про тривалість життя чоловіків і жінок у місті та сільській місцевості, навела статистичні дані про довгожителів України, Харківської області та українців-емігрантів. Підводячи підсумок проведеної роботи, вона зазначила, що тривалість життя людини на 75% залежить від способу життя, а на 25% – від спадковості.

Учениця 10 класу Тавільжанської ЗОШ І – ІІІ ступенів Дарина Кутько під керівництвом учителя Наталії Олександрівни Сабадіш для участі в конкурсі обрала тему «Дослідження шкідливого впливу куріння на організм людини». Метою її роботи було вивчення впливу на організм тютюнового диму і шкідливих речовин, які містяться в ньому. Дарина представила аналіз анкетування, проведеного серед членів сімей учнів, із якого видно, що чоловіки курять усі (100%), жінок, які полюбляють затягтися сигаретним димом, нараховується 62%, а братів і сестер школярів, серед яких проводилося дослідження, – 22%. Причинами куріння серед молоді є мода, цікавість, привернення уваги до себе. Ця шкідлива звичка вважається методом схуднення, заспокоєння, зосередження уваги тощо. Підсумовуючи проведені дослідження, дівчина зробила такі висновки: куріння є не лише особистою проблемою кожної людини окремо, а й соціальною, яка пов’язана з майбутнім людства; значна частина учнів перебуває під впливом оточуючих, що ускладнює в них розуміння здорового способу життя; куріння підлітків – це не невинні пустощі, а здоров’я нації.

Дев’ятикласник Вільшанської ЗОШ І – ІІІ ступенів Геннадій Гаврашенко разом зі своїм науковим керівником, учителем Валентином Костянтиновичем Лазоренком, працювали над «Переобладнанням дитячого автомобіля в електромобіль». Проблема є актуальною, адже авто, яке приводиться в рух одним або кількома електродвигунами з живленням від батареї чи акумуляторів, сьогодні перебуває на зльоті популярності. Експериментальне дослідження проводилося на горизонтальній поверхні – підлозі шкільного спортивного залу. Під час роботи над обраною темою Геннадій зі своїм наставником дійшли таких висновків: популярність електромобілів стрімко зростає; вони відрізняються низькою вартістю експлуатації; відсутність динамічних навантажень і коливань в електродвигуні призводить до збільшення терміну служби конструкції; проблемою є виробництво й утилізація акумуляторів; випуск електромобілів є перспективною галуззю.

  • Колеснікова, учениця 11 класу Дворічанського ліцею, представила роботу на тему «Соціологічне дослідження ставлення до енергозбереження в домашній оселі у підлітків та їхніх батьків». Під керівництвом учителя Володимира Васильовича Шипілова Анастасія з’ясовувала ставлення до енергозберігаючих технологій учнів та їхніх батьків, рівень обізнаності та зацікавленості шодо них у домашній оселі, визначала рівень поінформованості про економічні вигоди від їх упровадження. У результаті проведених досліджень було встановлено, що ставлення до енергозберігаючих технологій учнів та їхніх батьків позитивне, респонденти обізнані і цікавляться енергозберігаючими технологіями, які можна використовувати в домашній оселі. Та разом із тим опитані не в повній мірі застосовують практики цих технологій, недостатньо поінформовані про економічні вигоди від їх впровадження. Автор роботи зазначила, що ця інформація буде надана районній державній адміністрації і може бути рекомендацією для неї щодо зміни підходу до впровадження енергозберігаючих технологій населенням району.

«Просвіта батьків першокласників у контексті Нової української школи» – така назва роботи, яку представила учениця 9 класу Тавільжанської ЗОШ І – ІІІ ступенів Олександра Рибалка. Вона розпочала плідну співпрацю з адміністрацією школи, долучившись до процесу просвіти батьків першокласників. Наставником у її діяльності є вчитель Оксана Василівна Савка-Ржематорська. Було проведено анкетування 26 батьків учнів школи, у результаті чого виявлено, що чимало опитаних не розуміють принципів Нової української школи, мети і завдань, не знають сутності основних компетентностей, якими повинні оволодівати їхні діти, тому не можуть надати їм необхідну психологічну підтримку у навчанні. Тож було розроблено програми тренінгів і коучингів для здійснення просвіти батьків першокласників. Після проведення просвітницької роботи було з’ясовано, що ставлення батьків до НУШ змінилося із нейтрального на позитивне, збільшився відсоток їхньої обізнаності про особливості навчання у нових умовах. На думку юного науковця, досвід започаткування просвіти батьків першокласників через тренінгові заняття доцільно впроваджувати в усіх школах нашої країни.

Визначення ступеня впливу ресурсного потенціалу річки Оскіл на подальший розвиток нашої малої батьківщини було головною метою роботи восьмикласника Мечниківського НВК Сергія Олійникова. Спільно з науковим керівником, учителем Михайлом Володимировичем Павленком, здійснювалося визначення основних гідрографічних особливостей Оскола в межах Дворічанського і Куп’янського районів, досліджувалися басейн і долина річки. Одним із завдань було охарактеризувати сучасний і перспективний вплив річки на населення Дворічанщини та його господарську діяльність. Було проведено спостереження за коливанням рівня і температури води в Осколі протягом листопада.

Вихованка гуртків ЦДЮТ Анастасія Ряднова, яка навчається в 11 класі Дворічанського ліцею, продовжує працювати над дослідженням періоду життя представників сім’ї Мечникових, пов’язаного з Дворічанщиною. Діючи під керівництвом Людмили Василівни Бабай – методиста ЦДЮТ, яка, до того ж, є відповідальною за роботу МАН у районі упродовж 10 років, Анастасія визначала, яким чином можна відновити пам’ять про видатних земляків на малій батьківщині. Тема її роботи – «Маєтки Мечникових на Дворічанщині: проблеми реконструкції». Як результат виконаної роботи дівчина запропонувала присутнім переглянути проект реставрації «Садиба Мечникових у Панасівці», зображення макету будинку відомої родини, виготовленого у 2017 році, схему та геометричний план маєтку слободи Новомлинськ, схему маєтку та зображення будинку Мечникових у с. Виноградне (нині Богданівське), схему туристичних маршрутів «Мечниківські місця Дворічанщини», представила фото місця розташування майбутнього табору «Стежками Іллі Мечникова», а також повідомила про те, що розроблено пішохідні, велосипедні та автомобільні екскурсійні маршрути до населених пунктів, де були маєтки Мечникових.

Одинадцятикласниця Колодязненської школи Дар’я Голобородько працювала над темою «Визначення кордонів між УСРР і РСФРР: принципи і методи» разом із учителем Світланою Вікторівною Полозенко. Метою дослідження був аналіз здобутків і втрат українського народу під час визначення кордонів України в 20 – 30-ті роки ХХ століття та його наслідки для українського суспільства. Наявна джерельна база дала змогу учениці комплексно проаналізувати принципи, за якими радянське керівництво здійснювало розмежування, виявити інтереси сторін і визначити методи, якими користувалися партійні та радянські органи, встановлюючи кордони. Дар’я використала наочність у вигляді мапи України, на якій можна було спостерігати визначення кордонів нашої держави у різні періоди – у середині ХІХ століття та у 1927 році.

Учениця 11 класу Тавільжанської школи Діана Прокоф’єва свою роботу присвятила темі «Народний танець як відображення світогляду населення мого краю», адже останнім часом зростає інтерес до народного життя та побуту свого народу. Науковий керівник Діани – вчитель Людмила Миколаївна Білоус. Метою роботи було дослідження та висвітлення регіональної специфіки народного танцю українців Слобожанщини на прикладі Дворічанського району. Для досягнення поставленої мети досліджувалися напрацювання науковців із даної тематики, складалася характеристика народних традиційних танців українців, визначалася їхня роль у житті народу, узагальнювався багатий досвід, набутий у галузі народних традицій та обрядовості, розкривалися етнокультурні взаємозв’язки та взаємовпливи між традиціями і народними танцями. Насамкінець захисту своєї роботи Діана виконала польку – життєрадісний і пустотливий танець чеського походження з елементами місцевої хореографії, чим викликала аплодисменти всіх присутніх у залі.

Оцінювало конкурсні роботи компетентне журі, до складу якого увійшли вчителі загальноосвітніх навчальних закладів району, які мають досвід роботи у МАН: Валентина Олександрівна Доценко і Наталія Леонідівна Проскуріна з Дворічанського ліцею, Світлана Сергіївна Маямсіна (Дворічанська ЗОШ І – ІІІ ступенів), Олександр Георгійович Шахов (Тавільжанська ЗОШ І – ІІІ ступенів), Світлана Федорівна Кисельова (Богданівська ЗОШ І – ІІІ ступенів), Надія Миколаївна Заруба (Пристанційна ЗОШ І – ІІ ступенів). Секретар журі – Ірина Миколаївна Шаренко, представник ЦДЮТ. На конкурсі була присутня методист КЗ «Харківська обласна Мала академія наук Харківської обласної ради» Тамара Іванівна Матвєєва. Вона констатувала високий рівень проведення районного етапу конкурсу.

Вітаємо їх з перемогою і бажаємо нових успіхів!

О.Саніна